donderdag 10 februari 2011

kaas uien rollen

hoihoi,
wat leuk dat je langs komt!
ik heb een paar jaar geleden een workshoppie gedaan bij molen drie kleur in rotterdam
wat we oa gemaakt hadden waren deze kaas uien rollen (super lekker)
ik maak ze zo nu en dan wel eens in t weekend
recept:

500 gr tarwebloem
300ml lauwe melk/water
5 gr    gist
10 gr zout
1 el olie
1 tl suiker

voor de vulling
1a 2 uien fijn gesnipperd
een half potje mosterd dille saus ( verkrijgbaar bij de kaas boer)
150 gr  geraspte kaas


het brooddeeg flink kneden (regareer je maar lekker af haha)
daarna laten rijzen zodat het dubbel zo veel is
daarna weer kneden en uitrollen tot een rechthoekige lap
hierna de mosterd dille saus er over verdelen en de uien en de kaas ( niet alle kaas)
de lap oprollen en er plakken van snijden op die plakken strooi ik altijd nog wat kaas
dit geheel op 210 graden afbakken het recept geeft een half uur aan maar ik bak meestal niet met een wekker
ik hou het liever zelf in de gaten
ook leuk is om de plakken in een schaal te doen zodat er een mooi brood onstaat


liefs syl

2 opmerkingen:

  1. Mmmmm Syl ik zit hier te water tanden wat ziet dit er heerlijk uit zeg Mmm.

    Groetjes Suze

    Ga het zeker ook eens proberen, maar dan als henk niet thuis is want die lust geen kaas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit...

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen